AKILLI PAREKENDE
Perakende ve Ağırlama sektörlerinde rekabetin ve müşterinin tüm bilgilere internet üzerinden erişim imkanlarının hızla artmasıyla Akıllı Perakende uygulamaların önemi her geçen gün artmaktadır.
Tüm dünyada E-Dönüşüm alanında tüm şirketlerin önemli yatırımlar yaptığı günümüzde perakende ve ağırlama sektörlerinde klasik Digital Signage, POS ve Kiosk uygulamalarının yanında Interaktif Digital Signage, Akıllı POS Terminalleri, Fonksiyonel Kiosk ile Mobil Tabletler müşterileri tanıma ve müşteri memnuniyetini arttırma amacıyla yaygın bir şekilde kullanılmaya başlamıştır.
Birçok perakende zinciri müşterilerine mağaza içerisinde farklı bir deneyim sunmak ve ürünlerini daha iyi anlatmak için interaktif ekranları daha yaygın bir şekilde kullanmayı hedeflemektedir.
Özellikle mağazada bulunmayan ürünlerin bilgilerinin interaktif ekranlar ile sunulması ve sipariş verme imkanı yaratılması tüm dünyada en popüler Akıllı Perakende uygulamalarından birisidir.
Bu teknoloji sayede aynı mağaza ortamında sonsuz bir ürün rafı yaratılarak müşteri memnuniyetinin ve dolayısıyla satışların arttığı artık tüm endüstride kabul görmüş bir gerçektir.
Fast Food sektöründe “self ordering” olarak adlandırılan ve müşterinin kasaya gitmeden interaktif bir terminal vasıtası ile siparişini rahatça verebildiği Self Servis uygulamalar tüm dünyada hayata geçirilerek verimlilik artışı ve daha fazla gelir yaratılmasına yardımcı olmaktadır.
Bir çok fast food zinciri self ordering kioskları ile nededayse kasalardan hiç sipariş almamayı hedefleyerek maliyetlerini düşürmektedir.
Günümüzde artık banka şubeleri, eczaneler, petrol istasyonları, havaalanları ve tren garları gibi daha önce sadece bulundukları sektör ile ilgili faaliyet gösteren noktalar da önemli birer perakende alanına dönüşmüştür.
Günümüzde bu iş alanlarında da müşteri memnuniyetini arttırmak için akıllı sistemler yaygın bir şekilde kullanılmakta ve teknoloji müşterilerin hizmetine sunulmaktadır.
Tüm bu gelişmeler ülkemizde de yakından takip edilmekte ve başarılı uygulamalar hayata geçirilmektedir. Böyle geniş kapsamlı ve müşteri ile direkt etkileşim halinde olan çözümlerin başarıya ulaşması doğru ürün seçimi ve projelendirmenin önemini arttırmaktadır.